Khamis, 13 Mac 2014

Jakarta 28/02

Apa yang perlu dilakukan apabila berseorangan menunggu orang? 

Selalunya, kalau berjalan-jalan saya akan bawa buku di dalam beg. sekurang-kurangnya dalam masa menantikan 'sesuatu', buku boleh diselak dan masa tidak begitu terasa bergerak. dan, ya, saya masih sangat old-fashion, masih bawa ke hulu ke hilir buku (kertas) yang gedebak itu. ;)

perjalanan ke Jakarta kali ini, saya terlupa membawa buku. jadi, di LCCT, saya membeli buku Gladwell yang baru 'David and Goliath'. RM53.70 RM57.90. ya, mahal kan? sedangkan di rumah, buku yang baru dibeli di Fireball sale masih ada 16 yang belum dibaca.

Anyway, saya sangat enjoy buku Gladwell yang ini. sangat membantu juga sebab flight kawan-kawan saya di KL agak lambat sampai.

and what do you do when you're waiting for friends at a foreign airport? of course ko buat begini kan?

the korean-looking gf is Jane.

tengah malam, malas bertawar dengan pemandu teksi yang  becok menawarkan teksinya pada harga Rp120k. kami beratur menunggu nombor BlueBird. penantian di BB booth juga satu pengalaman yang menyenangkan. bukti bahawa, if you can put just a little bit of humour in anything, it'll be more bearable or even can be fun.

travel tips: 
#23 pray for a competent taxi driver. 

Selamat sampai di hotel pada pukul 2 pagi. Kami bercadang untuk bangun pagi paling awal pukul 8 pagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan