Jumaat, 28 Mac 2014

Abbalove ministries

Ahad, 02/03.

check out dari hotel. Tinggalkan beg di stor hotel. Pihak hotel memberitahu, boleh juga meninggalkan beg untuk bebrapa hari. Contohnya ke Bandung, kemudian kembali semula ke Jakarta dan tinggal lagi di hotel ini. Penyimpanan barang tidak dikenakan sebarang caj.

Pagi minggu, mahu kemana?

Kami ke gereja. maksud saya, kami mengikuti pertemuan orang-orang kristian (just in case you're thinking of us visiting some old church on a sunday morning). Kami google up, saya bercadang untuk ke Gereja Sion, tidak jauh dari hotel. tapi, macam gereja tersebut tidak digunakan secara aktif. jadi kami memutuskan untuk ke Mangga Dua Square.

Terdapat dua kumpulan pertemuan orang kristian di dalam mall ini. Pertama di basement, satu lagi di lantai 2. Kami memutuskan ke lantai 2, sebab yang di basement dijalankan di tempat letak kereta (which sound a bit intimidating)

Abbalove Ministries
Lantai 2, Blok A
Mangga Dua Square.

Ibadah umum setiap minggu (Ahad) ada 5 sesi. Kami masuk pada ibadah sesi 2: pukul 9.30 pagi
kehadiran lebih 300 orang pada sesi yang kami ikuti.

Corak ibadah persis SIB Kajang. gf saya cakap, ini templat ibadah di Kajang. 

ya, all my inner circle friends attended the same uni and same church when we were in the uni. its easier to trust people with the same fundamental beliefs. and trust is a huge issue when it comes to being close to someone. dari segi yang lainnya, kami semua sangat berbeza. minat, kerjaya, habit, dsb.



Dalam ibadah ini, saya diingatkan tentang rubah yang menganggu pokok anggur. Jangan biarkan gangguan-gangguan kecil merosakkan pokok sukacita (i remember reading Aesop's feeble, about the fox and sour grapes when i was a kid- its a beautiful book prettily illustrated). The fox's grumpy face remains vivid in my mind.

travel tips #18: dont expect anything. accept thing as it is. if unacceptable, simply turn your back and head the other way.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan