Jumaat, 28 Mac 2014

10th Java Jazz Festival

ooooooooooooo!
jadi, ya, ini alasan utama saya di Jakarta kali ini. bergabung merayakan 10th Java Jazz Festival!

saya beli tiket online di sini. (yeah! and you can view amazing pictures of the festival on the link too). saya beli pada bulan disember untuk hadiah birthday. kempen persuading friends untuk turutserta bermula pada bulan januari. lucky me! 2 of them said yes. (tix for 1 day pass and limited T-Shirt was Rp 275 000 (inc tax))

oleh sebab kecuaian saya sendiri dengan memberikan alamat email yang salah semasa membuat pembelian online, saya tidak dapat print out tiket masuk dan voucher baju. lucky me! help desk dan crew Java Jazz 2014 sangat membantu. thank you very much guys! special mention to the lady who served me (i didnt get her name). she's very helpful and cheerfully assisting me (unlike the pic i took of her. sadly, i only have one pic of her)

Terima Kasih


missed Jamie's performance (friday night)
Java Jazz sangat awesome!
saya akan datang lagi tahun hadapan untuk keseluruhan event dan akan stay sampai lewat malam.

01/03 di java jazz, JIExpo kemayoran, kami sempat melihat konsert Marcell!!!, Dewa Budjana dan Tohpati di Dewan Semeru, Snarky Puppy (omigod! itu drummer!! keren!), Earth Wind and Fire (ooooo! groovy)

saya akan pastikan saya ikat rambut, pakai seluar pendek dan flat shoes yang paling selesa, tahun hadapan. kalau boleh, saya juga akan bawa muscle man untuk pave my way through lautan orang.

konsep konsert ini adalah, beberapa dewan dibuka pada masa yang sama dengan artist membuat performance, pengunjung boleh memilih untuk mengikuti konsert yang mana. free sitting, no obligation. boleh keluar masuk dewan sesuka hati, kecuali untuk special performance yang ada special tix dan tagnya sendiri. 

maksudnya, kita perlu beratur di luar dewan sejam sebelum performance dan muscle your way through untuk mendapatkan seat. penganjur dont mind you to sit on the floor if you wish to.

i wish, i wish, kalau convention centre di KK sudah dibuka, kita boleh anjurkan konsert international seperti ini juga. setting yang terbuka, santai, sangat inviting dan fun untuk meneroka sisi lain muzik yang mungkin kurang tertonjol pada massa.

di Malaysia, kita sangat perlu itu, pengertian yang lebih mendalam tentang kepelbagaian dan keterbukaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan