Rabu, 21 April 2010

BLESSING MANSION (1)



Perasaan semasa memasuki kota Jakarta (selain dari perasaan ingin tahu yang amat sangat) adalah sama seperti perasaaan saya dengan mana-mana bandar besar. I am no city girl. And I hate skyscraper (walaupun aku declare diri sendiri pencinta struktur bangunan). And aku love banget dengan motorcyclist Jakarta. Pemberani. Cakap-cakap burung di udara: orang Jakarta itu, ada 7 nyawa. Go figure!

Ini apartment tempat kami crashing di Jakarta. Blessing Mansion apartment. Bukan yang di depan itu. Ya. Yang di belakang. (apa? Ko ingat, mau save budget, terus berani tidur di kontrakan?!). kemudahan yang ada di apartment ini termasuklah gym dan swimming pool (tak sempat nak guna pun). Di ground floor dan basement bangunan bersebelahan ada food outlets dan juga supermarket.

Kami mendapatkan kunci apartment dari Dar (budak suruhan en. William Santoso). Kemudian, tanpa segan silu, kami demand si Dar membawa kami membeli SIM card Indonesia. Dia dengan sabar dan senyum membawa kami ke bangunan bersebelahan yang ada food outlets dan supermarket itu. Cik Buffy cakap dia mau tidur. Jadi, aku, cik ‘hot’ di Indonesia, JAZ dan Diana menghangatkan diri keluar dari ruang ber air-cond mencari SIM card.

7 ulasan:

  1. Ha..ha.. ada lagi cerita..antara yang sy suka di jarkta ialah supermarket blessing mansion.Mmg best mcm2 boleh beli;p..

    BalasPadam
  2. juvi,
    menyesal sy x pigi join kamurang p supermarket tu. kalau sy pigi, boli juga beli bajingur segera. wakakaka.

    jom p bandung lagi. mau?

    BalasPadam
  3. itulah..ha..ha.. sy x mo lepaskan kesempatan pg mana2 yg boleh wlupun hnya supermarket ja..bajingur tu apa?..mo pg bandung, bila?..sy mo ja..ha..ha..mo pg rumah mode.....

    BalasPadam
  4. biler teringat akan Darrrrrrrr...aku pasti tersenyum hahaa...macam cakap dengan anak itik kan...?tia paham pun apa dia cakap...! Bajigur tu minuman lah juvi...

    stuju dengan kata2 ko best pulak shoppin di supermarket tu..macam byk benda ada....

    BalasPadam
  5. jan ko dua kasi tambah2 tahap menyesal k..
    Dar memang slow sket bah tu jen. or kita yg slow?

    BalasPadam
  6. hmm aku rasa dia ada tahap slow sikit hehee..atau dia langsung teda idea apa kita cakap..!! ko bayang kan lah nanti..kalao org vietnam bercakap dengan kita secara pantas..dan dan di kerumuni org wanita2 yang aktif dan bising...!!

    BalasPadam
  7. make a straight face cik. poker face. foker pace. wakakakkaka!

    BalasPadam