Isnin, 10 Mei 2010

Plaza Indonesia


Selepas makan, kami jadi bersemangat kembali untuk berjalan-jalan. Lebih kurang 7.30 masa Jakarta. Kami beredar dengan satu incident hampir melayangkan nyawa seorang lelaki tua. van kami cuba keluar dari tempat parking yang hampir impossible itu dan hampir menabrak* seorang lelaki tua yang menyorong pondok kayu (macam pedati). kami-kami pucat-pucat sudah.

kami menuju Plaza Indonesia

Kami disambut oleh penjaga pintu yang memeriksa beg dan memasuki ruangan terang-benderang dengan lampu yang menampakkan kemewahan ruangan. Beberapa art pieces diperagakan pada ruangan pejalan (macam The Garden, KL). Dan kami, demi menampakkan ketouristan siap posing ambil gambar depan beberapa art pieces (lepas ambil gambar dan posing-posing maut, baru perasan note pada setiap art piece: Do not touch. Cik buffy siap shake hand dengan patung itu!)

bersembunyi di sebalik kaki. Diana. Jaz. me(somewherediantarathumbitu). cik hot. cik buffy.

Tempat ini, sangat membuatkan kami kelihatan macam amah-amah indon jalan-jalan di KL. We were certainly very the very underdress!. Orang sini dress up macam nak hadiri party yang grand kat mana-mana. Dan.. perempuan! Cantiknya aduhai..(malas aku mahu komen lebih-lebih)

aha.. ni dia minah-minah dok nunggu bas.

Hard Rock Cafe Jakarta bersambungan dengan Plaza ini. dan ada open gig di Ground Floor (bukan di Hard Rock Cafe). lain kali, kalau anda berminat untuk menunjukkan kemerduan suara, bolehlah datang ke tempat ini dan buat live performance. (ya Tuhan! pemain gitar itu!)

ya. itu tu. yang ber hood

*menabrak = melanggar


5 ulasan:

  1. i love the band too..! tapi too tired kan masa itu..! lain kali kita berdress2 lah p mall di jakarta

    BalasPadam
  2. hahah..
    plaza indonesia saja bah tu. mall lain, tidak pun. macam jalan kat plaza metro jek..

    ya. saigon, i kena beli hard rock cafe pny shirt lah jen.

    BalasPadam
  3. mungkin kah hardrock saigon lebih murah??? i want one too...!! skali tengok di benthan market halfprice itu baju ahahaha

    BalasPadam
  4. tidak kisah lah mana dapat. hahahha! janji ada itu hard rock. wakakakkaka... no lah. sy mau yg ori di saigon.

    BalasPadam
  5. knp setelah 2 tahun ku melihat gambar2 sini...gambar masa kita baru sampai aku nampak sungguh kurus sekali!!! hahahaha

    BalasPadam