Isnin, 3 Mei 2010

MASAKAN PADANG DI SEDERHANA

I am famished! Lapar ni! Mau makan. Dan aku bagi hint kepada tour guide. Dia bagi arahan kepada pak supir dan kami masuk satu jalan dan berusaha untuk park kereta pada tempat parking yang impossible! (tapi, dia berjaya)

sorry. aku tidak tahu di mana ni sekarang. info yang saya ingat adalah, jalan ini adjacent to chinatown's street. mmm..

Den Adjie bagitau, ada satu kedai makanan Padang yang bagus di hujung jalan. Sorry, aku tak larat berjalan sampai ke hujung jalan. Aku mau makan sekarang juga! Bateri memang low giler.. cik hot, yang memang tahu, aku jadi lembu gila kalau lapar, segera masuk kedai. (aku suspect, dia pun lapar mampos juga tu). kedai cantik, ada mirror di sepanjang dinding (trick untuk menampakkan kedai lebih luas.. ahh.. kan aku sudah bagitau, aku pencinta struktur bangunan). kami duduk di ruangan ber'air-cond'. almaklum, dari Malaysia

Seorang lelaki datang, bagi sorang satu mangkuk berisi air. Aku sentuh. Sejuk. Mmm… basuh tangan. Cik hot tunggang langgang cari sinki basuh tangan. Ada ditepi kedai, siap dengan sabun basuh tangan.

Datang lagi. Teh polos. Wangi dan suam. Nice.. nice.. cik-cik lainnya mula basuh tangan dan bersedia untuk makan. Kami, sesungguhnya segerombolan tourists yang kelaparan!

5 pinggan lauk datang. Tambah lagi 5, tambah lagi 5, lagi, lagi. (berapa banyak ni?).

before.

after.

*heee* pada gambar, model paling ayu, cik Diana. dia tidak kuat makan. yang lain, boleh tahan..

So, cik hot bagitau: kalau mau makan, sentuh lauk yang dimahukan sahaja. Kalau ada secuil pun disentuh, bayaran adalah untuk sepiring. And sorry ye, kedai makan ni takde menu atau senarai harga makanan. So, makan dengan iman, berharap meraka tidak akan charge lebih-lebih.

after the after.

6 ulasan:

  1. aaahhhhhhh...i miss nasi padang..tapi rasa nya mesti makan wiv u'olls baru sedap sebab berebut2 hehehe...n minta permission lagi dari bendahari boleh kah makan ini itu hehehe...
    *sesungguhnya we knw each other well...kalo loh sudah lapar gwe enggak berani utk tidak memberi apa yg loh mau...:D

    BalasPadam
  2. Lydia, ko buat sy lapar..
    Ha.ha.. tapi yang paling best ada bendahari yang sangat bagus..Ha.ha. kene minta permission tu..tapi nasib baik sy telah suba semua juice-juice yang patut dicuba sebelum minuman juice tidak dibenarkan ;p ..he.he.he

    BalasPadam
  3. tu lah ko juvi main buyuk...sya paham terhadap keadaan kewangan terus selalu minum teh polos saja....

    BalasPadam
  4. jane, teh polos baik untuk melansingkan badan manakala juice mempunyai sugar yang tinggi dan x bagus untuk diet..ha.ha..tapi mmg bagus ada org yang pegang duit,sangat effective ;p

    BalasPadam
  5. ishh..lambat la ni blog. cepat sikit la update! mau cerita2 d bandung2an yaaa.. hehe angklung, tangkuban perahu, shoping2an..

    hehe best bah baca ni blog tapi selowwwwwwww mau mampus!

    p/s: gwe miss giler nasi padang, KK ada (so called specialist nasi padang di sana Jesselton point, tapi tidak dapat lawan dat nasi padang yg kita makan..or is it becouse of ada kawan berebut baru lagi sedap? dunno..but really miss time tu..huhuh)

    BalasPadam
  6. sori..
    ada sot sikit la ni mesin tulis ni. aku jaga xm la masa ni.. maka. semua cerita2 karut terpaksa ditangguhkan. mungkin akan berterusan dalam seminggu ni lagi. so, hang on there mates..

    the writer will be back as soon as possible.

    terima kasih mengunjungi...

    BalasPadam