Selasa, 10 Ogos 2010

perjalanan pagi

23/03/2010

Perbualan di dalam bas

juvi: ui, bagus o tu aircond punya kipas (merujuk kepada compressor) kering semua.

merujuk kepada kesungguhan kami menjemur pakaian di balkoni apartment yang sesungguhnya berkesan untuk mengeringkan pakaian. compressor berangin panas. please comment cik adek?

Den Adjie mengagih- agihkan minuman soda berkarbonat. apa da jenama dia cik adek? macam sedap, tapi, memandangkan, saya kurang gemar minuman yang terlalu berwarna, niat minum dibatalkan. saya try minum air mineral. wah.. bermineralnya. payau.

ubat tolak angin. jenama ni sangat famous di Indo, billboard advert featuring Agnes Monica. apa da? macam takder artis lain lagi eh? Billboard semua muka dia, sampai dinding bas pun muka dia juga. Blackberry, tolak angin, kad bank..

i'll tell later about Dawn's attempt to menolak angin perut dia menggunakan tolak angin.

Den Adjie: selamat pagi, kita akan memulakan perjalanan dari Jakarta ke Bandung menggunakan Jalan tol.. bla..bla.. bla.. lalu, untuk breakfast, kita akan berhenti sebentar di bla..bla.. bla..

me: aku lapar fread

fread: kau tidak minum tadi?

me: mana sempat

fread: aku pun lapar juga ni... apa mau makan ni? mana dia cakap mau berenti makan tadi?

Piet: cantiknya pokok buluh mereka tanam buat pagar

me and fread : huh?

ok kedudukan kami dalam bas. di belakang supir, cik jen dan Dawn, belakang mereka, kosong, ke belakang lagi, ppong, belakang lagi, fread. sebelah kiri bas. dari depan, En. boyang (pembantu supir yang sangat super) duduk bersama Den Adjie, ke belakang, cik juvi dengan diana, ke belakang, me, ke belakang lagi piet. tempat duduk belakang yang panjang dan kosong, tempat beradu sekali sekala cik hot, dan juga tempat menumpukkan barang.

(hahahhaha.. belum sampai minum pagi pun kan?) slow and steady will get us there guys.

5 ulasan:

  1. lambat banget nih cerita.

    iya jen u bet, sudah pulang balik saigon 2 kali, menerobos ke kambodia dan laos, sudah naik dan turun gunung kinabalu. dan sudah balik dari australia, cerita bandung belum lagi selesai. tapi..aku tdk sabar sampai ke cerita MOD house. yay!! the best shopping!

    BalasPadam
  2. kompreser angin tu menjadi impian aku lah..supaya seluar dalam boleh di keringkan dalam 30 minit...!
    adakah cik buffy menjadi halimunan dalam bas sehingga ko lupa dia?

    shopping mode??hmm aku masih menyimpan baju yg cukup transparent yg di pengaruhi besar oleh ko pong di mana aku belum tau bila mo pakai...

    BalasPadam
  3. wah, masih lagi belum habis update blog...ada blog untuk bandung jarkarta lagi...sy suka kipas aircond..seluar jeans pun blog kering ni..klu ada itu baju 2 pasang pun cukup..ha.ha

    BalasPadam
  4. cilakak ko pong!
    slow and steady will get us to the end. i still have few months to go before our next trip bah..

    jen,
    wah.. baju transperant itu ya? kamon, pakailah kat kambodya.

    juvi... muahahhahaha..

    BalasPadam
  5. bila lalh dia ni mo sambung cerita bandung ni ah...mo genap 2 tahun sdah ni

    BalasPadam